Hoe Te Controleren Op Vacuümlekken Met WD40

Zeg vaarwel tegen slopende en tijdrovende pogingen om vacuümlekken in uw auto op te sporen. Het enige wat je nodig hebt is een WD40-spray. Dit artikel bevat nog veel meer ideeën en informatie. Genieten!

Naarmate de tijd verstrijkt, verslechtert uw auto of voertuig. Niets in deze wereld houdt stand: dat weten we allemaal. We worden allemaal oud en gaan uiteindelijk dood. Het is onmogelijk om een duurzame motor voor een auto voor te stellen.

Het gaat niet om de levensduur van de auto, maar om de duurzaamheid die er toe doet. Om de duurzaamheid ervan te garanderen, letten we op mogelijke problemen nog voordat ze zich voordoen. Enkele van de problemen die we voorspellen, zijn vacuümlekken, uitputting van motoronderdelen (met name de voeringen en de slang), en nog veel meer.

Vacuümlekken zijn van deze problemen het moeilijkst te diagnosticeren en te lokaliseren. Het is zo uitdagend dat het echt de moeite waard is om vacuümlekken op te sporen of te controleren. Alles zou gemakkelijk moeten doorgaan zodra u het probleem ziet. Dit komt omdat, ironisch genoeg, het repareren van een vacuümlek een van de gemakkelijkste taken is.

De grotere vraag is: hoe herken je het probleem?

Het antwoord: controleer op vacuümlekken met WD40. Dit is hoe.

Wil je meer weten? Kom, volg ons tijdens onze hele reis om verbluffende resultaten te ervaren in uw autostofzuiger!

Wat Is Een Vacuümlek En Wat Zijn De Gevolgen?

Vacuümlekken zijn een gebeurtenis die optreedt tussen de massale luchtstroomsensor van de auto en de hoofdmotor. Er zijn veel factoren die een vacuümlek kunnen veroorzaken. De meest voorkomende is het losraken of barsten van de slang. Andere zijn het kromtrekken van het inlaatspruitstuk en het instorten van de O-ringen.

Dit fenomeen zorgt ervoor dat er meer lucht naar het luchtfilter stroomt, waardoor er problemen ontstaan bij berekeningen door de motorcomputer. Het veroorzaakt ook een teveel aan brandstof en lucht.

Indien onbehandeld, kan een uitgelekt vacuüm leiden tot de volgende problemen:

  • Onvermogen om snelheid vast te houden
  • Neiging om te vertragen of zelfs tot stilstand te komen.
  • Neiging om vaker inactief te zijn
  • emissie problemen
  • Magere status op het motorsysteem (meer lucht dan brandstof)
  • Onvermogen om te versnellen
  • Schade aan katalysator, zuigers/plunjers en vele andere apparaten
  • Blijvende schade aan het motorsysteem
  • Er zijn veel andere opties.

Waarom wordt er gecontroleerd op vacuümlekken ?

Wanneer uw voertuig stand-by staat, kan er een vacuümlek ontstaan. U zult het vacuümlek niet opmerken, tenzij u op de symptomen let.

Een andere reden waardoor vacuümlek moeilijk te herkennen is, is het feit dat de symptomen zich gewoonlijk over de motoronderdelen verspreiden, waardoor uw aandacht wordt afgeleid naar de oorzaak van het probleem.

Wat Zijn Symptomen Om Op Te Letten Bij Het Controleren Op Vacuümlekken?

Dit zijn de signalen waar u op moet letten bij het zoeken naar vacuümlekken.

  • Luid sissend geluid in je motor
  • Motorlampje wordt gewaarschuwd
  • Motor start vaak niet
  • RPM-snelheid is hoog
  • Versnellen wordt steeds moeilijker

Deze tekenen kunnen erop wijzen dat uw voertuig mogelijk vacuümlekkage heeft. Maar je kunt nog niet definitief zijn, je moet meer weten.

Het beste wat u kunt doen, is om daadwerkelijk te controleren op vacuümlekken met WD40.

Wat is een WD40?

De WD40 staat voor Water Displacement, 40th Formula. Een formule die in een spray wordt verkocht, dit product werkt als een effectief oplosmiddel tegen verhard vuil, roest, vuil en andere verkalkte elementen. Het wordt veel gebruikt om staal en metalen te beschermen tegen corrosie.

Andere aanpassingen van de formule zagen een recente multifunctionele variant die motoronderdelen met merkbaar effect smeert.

Hieronder vind je nog meer handige tools. Ze zouden u in wezen moeten helpen bij het controleren op vacuümlekken.

Wat Zijn Essentiële Hulpmiddelen Om Voor Te Bereiden Voordat Ik met WD40 Op Vacuümlekken Controleer?

Dit zijn de andere hulpmiddelen die u naast WD40 moet voorbereiden:

  1. Ongebruikte doek (droog en schoon)

Zodra u al deze informatie heeft, is het tijd om met WD40 op zoek te gaan naar vacuümlekken.

Stap 1. Inspecteer de capaciteit van het verdeelstukvacuüm.

  • Raadpleeg de reparatiehandleiding voor meer informatie over de spruitstukcapaciteiten.
  • Draai de auto om om de vacuümmeter af te stellen.
  • Bepaal aan de hand van de resultaten van de vacuümmeter de totale capaciteit van het vacuümspruitstuk ten opzichte van de vereiste sterkte van de automotoren.

Stap 2. Bereid de motor voor.

  • Zet en fixeer alle motoronderdelen op hun plaats.
  • Zorg ervoor dat het hele voeringsysteem, inclusief de pakkingen, in goede staat is.
  • Draai de klepstoters niet vast die alleen bedoeld zijn voor voertuigen die ermee zijn uitgerust.
  • Zodra u hebt besloten dat de bougies in goede staat verkeren, maakt u ze los en legt u ze opzij. Gebruik daarbij een tang.
  • Gebruik een compressietestbuis om de toestand van de O-ring en de hoofdklep te beoordelen.

Stap 3. Let op het warmteregelventiel.

  • Nadat u het motorsysteem hebt voorbereid en gebruikt, schakelt u het uit.
  • Laat het 10 minuten afkoelen.
  • Observeer na afkoeling hoe de warmteregelklep van het verdeelstuk zich gedraagt.
  • Het wordt als in perfecte staat beschouwd als het opwarmt, warmte overbrengt via een serie kanalen onder de carburateur en in de uitlaatpunten. Als het echter de komende 30 minuten koud blijft, behandel het dan als een factor die bijdraagt aan lekken.
  • Houd er rekening mee dat toekomstige reparaties door een professionele monteur moeten worden uitgevoerd.

Stap 4. Let op een luid sissend geluid.

  • Je moet in een rustige omgeving zijn.
  • Na het inspecteren van het warmteregelspruitstuk van de klep, zet u de motoren weer aan.
  • Laat de motoren precies goed draaien om rook uit de uitlaat te laten ontsnappen.
  • Pas op voor een sissend geluid tijdens het afremmen van de motoren.
  • Vraag uw partner om hulp bij het evalueren.

Stap 5. Zoek de bron van het sissende geluid met behulp van WD40.

  • Stel dat er een lek is, te oordelen naar het sissende geluid dat u hoort, zoek dan de bron.
  • Als u de oorzaak van het probleem niet kunt vinden, gebruik dan WD40 om te controleren op vacuümlekken.
  • Bevestig de WD4-spray aan de slang.
  • Laat de slang het inlaatspruitstuk bereiken.
  • Spuit in de oppervlakken en voegen van de motorbekleding.
  • Als de formule is geabsorbeerd, opnieuw sprayen.
  • Let op de exacte plaats van absorptie als het toerental snel stijgt terwijl de WD40-formulering wordt geabsorbeerd. U hebt zojuist de exacte plek van de vacuümlekken gevonden.

* Opmerking : als u de bron van het vacuümlek nog steeds niet kunt vinden, aarzel dan niet om hulp te vragen aan een professionele monteur.

Conclusie

De stappen voor het controleren op vacuümlekken met WD40 zijn, zoals u hebt opgemerkt, progressief, afhankelijk van de omstandigheden. Je mag geen enkele stap missen. Het onderzoeken van alle beschikbare details is de sleutel tot het met succes lokaliseren en diagnosticeren van de bron of het vacuümlek.

Het kan echter ook overweldigend zijn. Het motorsysteem van een auto bestaat uit vele onderdelen en complexe verbindingen. Ieder kan zijn eigen problemen stellen.

Het is belangrijk om eerst vast te stellen of u daadwerkelijk op zoek bent naar vacuümlekken. Onze vereenvoudigde stappen voor het controleren op vacuümlekken helpen u ingewikkelde handelingen te voorkomen.

Kijk eens terug op ons proces. Denk je dat het eenvoudiger is gemaakt? Denkt u dat de WD40 moet worden behandeld als het ultieme hulpmiddel voor het controleren op vacuümlekken?